Není pohanka jako pohanka :)

Pohanka patří mezí mé velmi oblíbené obiloviny. Ale nebylo tomu tak dříve. Když jsem byla malá, tak jsem chuť pohanky neměla ráda. Vlastně tomu tak bylo donedávna. Odhodlala jsem se koupit pytlík s pohankou, kde zrno bylo bílé až zelené. S nedůvěrou přistupovala k vaření. Vařila se o něco déle…ale ta CHUŤ. Vůbe není tak výrazně pohanková a prostě mi chutná. A chutná mi taky naklíčená, a taky nasucho rozemletá, namočená, spařená…no prostě mňam 🙂

Pokud neholdujete chuti pohanky a ještě jste tuto světlou nevyzkoušeli. Jděte do toho! Je loupaná mechanicky, tím si zachovává všechny cenné látky a je výživnější než tmavá. Vyzkoušejte 🙂

A teď trochu teorie. Je velkým zdrojem mnoha vitamínů a minerálů. Nejznámější a nejdůležitější látkou, kterou pohanka obsahuje je rutin, který podporuje vstřebávání vitamínu C. Navíc příznivě působí na cévy a celý cévní systém vůbec. Nejvíce ho najdete ve vyklíčené roslince.

Kromě toho, že pohanka patří mezi bezlepkové potraviny, obsahuje také řadu minerálních látek, jako jsou vápníkželezohořčíkfosfordraslíkměďmangan a zinek, a vitamínů B (B1, B2, B6), E, niacin rutin.

PŘÍNIVÉ ÚČINKY POHANKY:

  • zmírňuje problémy křečových žil
  • snižuje riziko trombózy, infarktu a mozkové mrtvice
  • příznivě ovlivňuje funkci trávicího systému
  • odstraňuje popraskané žilky v oku
  • uklidňuje žaludeční a dvanáctníkové vředy
  • regeneruje jaterní buňky
  • napomáhá odbourávání cholesterolu v krvi
  • snižuje vstřebávání cholesterolu z potravy
  • usnadňuje léčbu hemeroidů
  • významný zdroj vlákniny, vitamínů a minerálních látek
  • vhodná ke konzumaci v těhotenství (POZOR! Neplatí u pohankového čaje!)

POUŽITÍ POHANKY:

  • pomletí na sucho (zvýšíme výživovou hodnotu, naklíčením a opatrným vysušením)
  • namočit
  • naklíčit
  • spařit (pohanku bychom neměli vařit, aby nezdratila cenné látky
  • lístky do salátů
  • zrna – čaj

 

Kdykoliv přes rok si  namočím hrst semínek ve slupce na půl hodinky do vody. Poté zasadím do květináče a asi po pár dnech rostlinka začne růst a jakmile se objeví první lístky, tak konzumujeme lístky i stonek. Do salátů, nebo různě jako ozdobu.

 

 

Jsem tvůrkyní výživných barevných dezertů. Vylepšuji tradiční recepty a dodávám jim nové ingredience. Pomáhám hledat alternativy za různé alergenní suroviny....mám ráda jednoduchost a dobrý pocit v těle. Můj přiběh si můžete přečíst zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • E-BOOK ZDARMA

    Nechte se inspirovat snadnými recepty na rostlinné svačinky.

  • SLEDUJ INSTAGRAM
  • SLEDUJ FACEBOOK
  • Nejnovější články
  • Kategorie